**Ayat Seribu Dinar**

**Ayat Seribu Dinar**
Mafhumnya:

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

Wednesday, March 18, 2009

MCIS Zurich


PANEL SYARIAH MCIS Zurich

MCIS adalah syarikat insuran yang tidak asing lagi. Ditubuhkan atas konsep ta'wun atau kerjasama (sistem koperasi) yang berlandaskan islam. Dengan adanya penasihat daripada panel syariah sistem insuran yang di lakukan oleh MCIS Zurich adalah sahih dan berlandaskan kehendak islam. Syarikat ini dikelola di bawah koperasi Malaysia untuk membantu ahli kumpulan ketika berlaku kesulitan atau kecelakaan.

Ia terletak di bawah conventional dan mempunyai pelbagai produk yang menjamin keperluan pelanggannya. Produk asas yang paling diperlukan kita hari ini adalah health care dan 5G. Dengan menabung serendah Rm50 sebulan dibawah perlindungan health care, anda mampu mendapatkan rawatan di hospital pakar apabila berlaku musibah dengan jaminan sebanyak RM120 000. Dengan sistem 5G pula ia adalah berbentuk simpanan whole life dan anda perlu membayar selama 10 tahun sahaja, MCIS Zurich akan membayarkan percuma kepada anda selama 10 tahun berikutnya. Sepanjang tempoh simpanan, sebarang kemalangan, hilang upaya, kematian akan di jamin oleh MCIS.

Ia seperti anda menabung di dalam bank-bank lain tetapi jika anda menabung di dalam MCIS anda akan mendapat banyak faedahnya kerana pihak insuran akan menanggung sebarang risiko-risiko kecelakaan sepanjang tempoh tabungan dan anda boleh mengeluarkan duit anda pada bila-bila masa selepas cukup tempoh matang. Jadi kenapa lepaskan peluang baik ini? Dengan tabungan yang sedikit dan mampu menjamin hari tua anda, anda tidak perlu menghabiskan semua tabungan anda apabila berlaku kecelakaan. Untuk keterangan lanjut boleh hubungi saya atie di atie_bds@yahoo.com @ 017-9055025 @ 013-5853967. Mulakan simpanan hari tua anda bermula hari ini sebelum terlambat.

No comments: