**Ayat Seribu Dinar**

**Ayat Seribu Dinar**
Mafhumnya:

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

Wednesday, March 18, 2009

Fitrah Kehidupan


Ramai masyarakat kita hari ini yang tercicir pelajaran di sebabkan tidak mempunyai perbelanjaan yang mencukupi untuk melanjutkan pelajaran. Ilmu adalah penting untuk mengubah hidup seseorang, seperti pepatah ada menyatakan kita haruslah menuntut ilmu sehingga ke negeri china. Tanpa ilmu siapakah kita?

Ilmu mampu menjadikan kita seorang yang berkaliber, berhemah, berpandangan jauh dan secara tidak langsung dapat membantu meningkatkan taraf hidup dari segi agama, bangsa dan negara. Sanggupkah kita tercicir hanya kerana wang? Wang bukanlah segala-segalanya dalam kehidupan kita tetapi segala-galanya memerlukan wang. Adakah anda setuju dengan kata-kata saya? Oleh itu kita seharusnya merancang simpanan hari tua bermula dari sekarang samada kanak-kanak, remaja atau dewasa.

Penabungan adalah penting supaya kita tidak meminta-minta bantuan orang lain jika mengalami kesusahan. Sesungguhnya tangan yang memberi adalah lebih baik daripada tangan yang meminta. Mulakan simpanan anda hari ini di MCIS Zurich kerana banyak manfaat yang akan anda perolehi.


PTPTN semakin sukar untuk dipinjam kerana terlalu ramai pelajar yang memasuki IPTA @ IPTS. Jadi kita seharusnya mempunyai simpanan sendiri tanpa mengharapkan pinjaman ini lagi.
Bagaimana untuk menabung? MCIS boleh membantu anda. Dengan jumlah simpanan yang kecil secara bulanan di MCIS anda mampu menanggung segala perbelanjaan persekolahan anak anda di IPTA kelak tanpa bantuan dan pinjaman dari agensi lain.


Adakah anda sanggup menggadaikan semua harta yang anda ada semata-mata untuk membiayai kos perubatan yang mahal? Mungkin hari ini kita berada dalam keadaan sihat walafiat, alhamdulillah tetapi bolehkah anda meramal tahap kesihatan anda 10 tahun akan datang? Sekiranya anda di sahkan menghidap penyakit-penyakit kronik 5 tahun akan datang, sudahkah anda mempunyai simpanan yang cukup untuk menampung segala kos perubatan? Atau anda terpaksa menggadaikan segala aset anda untuk membiayainya?

Bayangkan anda terpaksa menjual kereta, rumah, barang-barang kemas anda semata-mata untuk menampung kos rawatan hospital. Dalam sekelip mata sahaja simpanan anda habis. Health Care MCIS Zurich boleh membantu anda membiayai segala kos rawatan dengan bayaran sekecil rm50 sebulan. Kita seharusnya bersedia sebelum ditimpa hujan. Perlindungan ini mampu mengubah hidup anda!

No comments: