**Ayat Seribu Dinar**

**Ayat Seribu Dinar**
Mafhumnya:

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

Wednesday, December 9, 2009

kejadian itu

Lately

dah dua hari terpaksa mengemop seluruh rumah disebabkan rumah digeledah beruk

hari first terlupa tutup pintu toilet

tingkap di toilet memang tak boleh ditutup

kerana tergesa-gesa dan semangat untuk joint bowling bersama permata pintar di metro kajang selepas diajak oleh Najah

sehingga terlupa tutup pintu toilet

sebelumni Ira selalu pesan pintu toilet kena selalu tutup

kerana beruk-beruk ini pantang nampak pintu dibuka

sebaik sahaja sampai di rumah

rumahku penuh dengan segerombolan nenek,datuk, anak cucu beruk...

warghhh!!!

habis peti sejuk dan almari dapurku digeledah!

dan stok makanan untuk sebulan

habis dimakan dek beruk-beruk ini...

pastu kene marah dengan abg sebab cuai!!!

maafkan saya

saya terlupa

pastu semalam

pergi jumpa Dr Liong

untuk berbincang pasal tesis

sampai je kat rumah

ada dua ekor anak beruk

sedang menjamu selera di rumah saya!!!

warghhh

skali lagi rumah saya digeledah oleh beruk-beruk ini

tapi kali ini saya terlupa nak kuncikan tingkap tepi peti ais

just tutup je tanpa kunci...


owh...skali lagi terpaksa mengemop rumah!!!

mungkin beruk-beruk ini sengaja memberi homework kepada saya supaya mengemas rumah

kalau "mereka" tak masuk takdela saya rajin nak ngemop rumah hari-hari

dan mungkin niat saya untuk berdiet

lantas beruk-beruk ini menghabiskan stok makanan saya

yang tinggal hanyala dapur kering

warghhh!

tapi yang saya nak share kat sini

situasi yang berbeza di kalangan beruk-beruk ini

kalau di Sintok..beruk-beruk ini lebih gemar mencuri wangi-wangian

seperti berus gigi, pencuci muka, sabun dan alat mandian

manakala di Bangi.. Beruk-beruk ini lebih tertarik mencuri makanan

nasib baikla laptop saya tak diapa-apakan oleh sang beruk ini

SYUKUR ALHAMDULILLAH (",)



No comments: