**Ayat Seribu Dinar**

**Ayat Seribu Dinar**
Mafhumnya:

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

Monday, April 27, 2009

kanak-kanak riang ria dengan cartoon mereka

Abe~haikal yang mencuit hatiku

Kanak-kanak riang ria..adui sungguh penat melayan karenah kanak-kanak lelaki yang tidak boleh duduk diam...tambahan lagi apabila dua anak lelaki yang lahir selang setahun seorang, bagaimana ye mak ayah diorang jaga...namun kecomelan mereka menyejukkan hati tetapi tatkala hati tak tahan..ku cubit sahaja mereka ini hehe...awas ye jangan nakal-nakal!

teringat aku dua hari yang lepas pabila mereka berebut botol susu, botol susu si adik tertinggal di rumah, maka pabila si abang menghisap susu, si adik datang merebut, si abang pula marahla botol yang sedang dihisap dirampas si adik, namun hanya tangisan je mampu si abang lakukan, manakala si adik selamber je mengisap susu si abang...

inila cerita budak-budak namanya, time tu aku baru balik training kat PCB, penat pun tak hilang lagi, sampai rumah je...ada dua orang budak kecil sedang berlari-lari meriuhkan rumah yang sudah lama sunyi sepi, sudah 3 week dorang ni tak datang ke rumah kami, jadi bila dorang datang riuhla sekampung, habis kusyen atas kerusi dijadikan khemah dan kerusi pula dijadikan motor,melompat-lompat ke sana ke mari, berlari tanpa arah tujuan...dah namanya budak-budak hehe

Woderpet...wonderpet...
Kami datang membantu pohon kecil yang kesusahan,
Kami tak besar dan kami tak kuat,
bila bekerjasama, semua jadi mudah
yeah wonderpet
yeaaahhhhhh (laung si amar yang belum pandai bercakap tetapi setiap kali lagu ini dimainkan amar akan turut serta menyanyi yeaaahhhh...yeaaahhh saja yang dia tau cakap)

Bila tengok budak-budak ni kelakar je rasa, tapi masa penat tu, aku masuk tidur jer, tak kuasa nak layan huhu wonderpet yeaaahhh, kenapa ye kanak-kanak suka menonton cerita kartun? Adakah kerana watak kartun tu yang bersifat kebudak-budakan? tetapi tidak di nafikan kaum lelaki juga menggemari cerita kartun...adakah lelaki dan kanak-kanak ini mempunyai fitrah yang sama hehe...jangan marah ye..
tetapi daripada kajian dan pemerhatian saya based on my environment, there are almost man like cartoon including my brother and my honey...ish berebut dengan anak-anakla nanti...tak dapat saya nak bayangkan pabila anak dan ayah berebut untuk menonton cerita cartoon kegemaran masing-masing...funny right!


Senyum ria Haikal & Amar ~peneraju generasi baru,moga kau membesar menjadi tunjang penegak kebenaran nusa, bangsa dan agama tercinta duhai anak-anakku...


ni jumpa kat bawah katil...apa benda barang ni..aku nak kajila (",)


ye sila-sila ambik gambar saya...cepat cikit da lama control macho ni...


Jom ikut saya naik kereta sama-sama
hohoho balik kg...hohoho balik kg..hati girang



Haikal dan sunflowernya

~Amar yeaaahhh~


wuh penatnya berlari, berehat jap sambil bersantai...

2 comments:

Anwar said...

sape my honey tu??

hAYAtie said...

Mr Anwaruddin