**Ayat Seribu Dinar**

**Ayat Seribu Dinar**
Mafhumnya:

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

Sunday, April 26, 2009

ESQ Leadership Training




Title: ESQ Leadership Training Kelantan 5

Venue: Perdana Resort, PCB Kelantan

Date: 23 April - 25 April 2009

Audience: Most of the audience are Dr, director, staf from hospital and government agency including individual registration.

My Task: tukang jual jer haha..bisa enggak..bisa ye dong! Trainer from indon sampai aku yang jual kat luar pun di tanya customer..adik ni orang malaysia @ indon haha..ade gaye indon ker aku ni.. bisa juga cakap indon gitu..nauzubillah wiri bisa cakap ya, jangan marah kamu haha..

asyah: subhanallah kamu bisa report same cewek kamu, aku momong sama cewek kamu, bisa record ya syah haha (ayat aisyah pada wiri pabila wiri mula menggatal~sesaje bergurau bagi hilangkan bosan di luar dewan )

Waktu Urusniaga: waktu audience break, waktu lain boleh termenung dan membaca buku-buku ESQ, berjalan-jalan di tepi pantai cahaya bulan sambil mengacau tuk membuat report ataupun boleh balik tidur kat bilik yang nyaman lagi mendamaikan.

Barang Jualan: Buku-buku ESQ, CD, key chain, cenderahati, baju dan peralatan yang berkaitan training.

Hasil Jualan selama 2 hari: RM5 732.20... 20 sen tu ntah sape sedekah atas meja aku jadi aku masukkan dalam akaun jualan dan bagi pada bos.

Kekalutan:

1. Apabila barangan jualan orang lain mahu dibayarnya sama aku. Jenuh nak suruh g bayar kat tuan punya barang..nak gak bayar kat aku haha... nak sedekah kat saya bolehla tapi kalau nak bayar bukan sama saya ye Dr-Dr sekelian.

2. Title of audience ni macam-macam dan kebanyakannya terdiri daripada Dr-Dr dari hospital sekitar daerah di Kelantan. Di saat aku di serbu oleh mereka, aku main panggil sesuke hati aku, kejap Dr, kejap kak, kejap puan, kejap mak cik haha... maaf ye Dr-Dr yang telah tersilap panggil gelaran anda..terima kasih kepada ATS yang datang membantu aku semasa proses jualan berlaku. Aku terkaku disaat diserbu beramai-ramai oleh geng-geng Dr ini. Macam-macam yang ditanya.

Dr: lagu lam CD ni sama ke dengan yang dimainkan kat dalam hall?

Aku: Saya enggak pernah masuk lagi training di dalam hall wahai customer yang di hormati, bagaimana bisa saya terangkan lagu-lagu dalam CD ini sama enggak dengan yang dinyanyikan di dalam dewan.

Kesilapan:
1. Mula-mula booth, harga tak letak lagi, customer pula datang serbu serentak, terima kasih kepada abg ya (my bos) yang turut menolong, enggak cukup tangan dong untuk aku sorang-sorang uruskan booth tu time customer beramai-ramai serbu serentak.

tapi yang paling best ia merupakan satu package percutian dan keselesaan bermalam di perdana resort..hehe promote pula. Mungkin ini adalah tempat low clase bagi dato'-dato' atau sesiapa yang biasa hidup mewah tapi bagi aku yang hidup dalam kesederhanaan, it is a nice place to visit di samping menikmati keindahan pemandangan pantai ciptaan ilahi yang menakjubkan. For those who are planning to find place to relax your mind from stress, you are welcome to visit Perdana Reosrt, Pantai Cahaya Bulan Beach..welcome2

pantainya tidakla secantik mana tapi boleh membuat kita mimikirkan semula kuasa kebesaran ilahi yang maha mencipta...

ALLAH mengilhamkan...................................................

No comments: