**Ayat Seribu Dinar**

**Ayat Seribu Dinar**
Mafhumnya:

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

Tuesday, July 6, 2010

MMP bertandang lagi

Minggu Mesra Pelajar atau MMP tahun 2010 muncul lagi pada 4.7.2010. Pada pukul 1 pagi 4.4.2010 geng fefelo telah memecahkan ketenangan pagi dengan bermain lempar tepung telur (celebrate bday din-felo kanan). Maka meja pendaftaran MMP menjadi mangsa. Bday boy telah dicurahkan dengan tepung disalut telur dan diuli sehingga pekat. Masing2 telah di tampal dengan bedak kek dan tepung, berusaha sedaya upaya melarikan diri tetapi sang pengacau tetap datang mencalitkan muka ini. Di bawah adalah antara gambar yang sempat dirakamkan:


Pendaftaran bermula jam 8.30 pagi sehingga jam 5 ptg. Pada Julai tahun lepas 2009, aku bergelar pelajar baru yang diberi kesempatan untuk mendaftar, tapi pada 2010 corak kehidupan berubah di mana kali ini aku diberi peluang untuk menjadi penjaga pendaftaran. Begitu pantas masa berlalu meniggalkan kita, pengalaman menjaga pendaftaran merupakan kenangan yang sangat indah. Seramai 291 pelajar telah dipilih untuk mendaftar di UO (200 girl & 91 boy). Begitu tinggi perbezaan antara lelaki n pempuan kan...tapi yang palaing menarik untuk sesi ini dikurniakan papa n mama baru (sv n co-sv), Prof Madya Dr Zaidi Isa n Dr Mariani. Terima kasih ya Allah kerana temukan aku dengan insan-insan yg byk membantu. Semester baru bagi pelajar lama belum lagi bermula tetapi tugasan membaca artikel n journal sudah bertimbun menanti. Bertuah diri ini merasakan dikurniakan dgn sv n co-sv yg baik memberi article yg sgt byk untuk di dalami... huhu iklan dah abis..cepat teruskan kembali ke alam realiti...Shyyyyyyy :)  

No comments: