**Ayat Seribu Dinar**

**Ayat Seribu Dinar**
Mafhumnya:

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

Wednesday, January 6, 2010

second offer letter

Offer letter kedua???

bukan kedua actually ketiga

offer letter ape ni?

offer letter yg telah banyak menyusahkan hidup aku!

dan aku tidak akan terpedaya lagi dengan tipu helah pihak yang tidak berkenaan!

offer letter pertama suruh lapor diri dalam masa sebulan dari tarikh surat dikeluarkan

sehingga aku melepaskan jawatan yang semua orang inginkan

tetapi sebaik sahaja pergi untuk lapor diri ditukarkan offer letter itu menjadi (lapor diri selepas dapat tawaran master)

dan banyak pula syarat-syarat yang menyusahkan!

ok fine dengan rela hati aku tarik diri

kini ia muncul kembali selepas setahun menyepi

offer letter ketiga berbunyi: lapor diri segera walaupun belum mendapat tempat master?

hey sape punye kerja yang banyak menyusahkan hidup orangni?

banyak menghabiskan masa menunggu,wang dan waktuku terbuang dek kerana terus menunggu

seperti yang dikendong tercicir,yang dikejar tak dapat!

walau apa pun surat yang korang offer kali ini, aku takkkan ke sana lagi

dan mohon jangan kacau hidup aku lagi!

aku bahagia dengan hidup bersusah payah sekarang

daripada hidup dalam pembaziran waktu

berhentilah mengganggu hidupku

wahai bayang-bayang gelap!



No comments: